Meningen tycks inte ha något verb

Idag har jag kommit ut med min andra bok! Den heter Meningen tycks inte ha något verb och är utgiven av Ett av Sveriges största förlag

Meningen tycks inte ha något verb är skriven i början av 2008, när jag gick i tvåan på gymnasiet, var sjutton år och bodde i Skogås utanför Stockholm. Det är en metatextuell lek med wikipedia, författarpositionen som okänd sjuttonåring, genusfrustration, tidningen vårdguiden och kärlek. 

”Jag vet att du försöker öppna makrillsburkarna så att de vänder ögonen mot havet och får se det en sista gång, du bor vid havet, på en kulle vid havet. Men hur gör du med det här? Med min röra av kaviar och krossad tonfisk, hur gör du när du inte ser ögonen längre utan bara en grötig massa av kött?”

 Image

Lyra 17 år, i drag.

One thought on “Meningen tycks inte ha något verb

  1. Joan skriver:

    mitt livs adjektiv är blått
    substantivet kan vara MYCKET blå
    blå, blåare blåast,,,,
    hukar under positiv, komparativ o superlativets
    fotbojor
    drömmer att mina verb ska målas i regnbågens
    färger men först,,
    räknar jag in min tolvtoners blues

Kommentera

